fbpx

Tehomittauksesta ja testauksesta

Testaus ja kunnonmääritys

Testaus ja kunnonmääritys on tärkeää huomioida ennen moottorin ominaisuuksien parantamista. Auton peruskunnon selvitys johtaa usein korjaus- tai huoltotoimenpiteisiin ennen moottorin ominaisuuksien parantamista. Kaikki hyväkuntoiset ajoneuvot kestävät lisääntyneet suoritusarvot mutta jos auton huolto ja kunnossapito on laiminlyöty ei optimointia kannata tehdä. Moottorin optimoijalla on vastuu tehdä arvio ja antaa asiakkaalle oikeat tiedot auton tilasta. Tämän vuoksi Turbotec Performance Centerit ja kaikki valtuutetut Turbotec jälleenmyyjät ovat ammattitaitoisella henkilökunnalla varustettuja korjaamoita.

Dynamometrit

Käytämme tehonmittauksissa MAHA MSR500 dynamometrejä mittaustarkoitukseen rakennetuissa tiloissa. Massiivisella jäähdytysteholla ja ilmanvaihdolla varmistetaan mittaustuloksen oikeellisuus ja ajoneuvon minimaalinen lämpökuormitus mittauksen aikana. Kalibroiduilla välineillä testaus voidaan toteuttaa  turvallisesti ennen ajoneuvon optimointia ja varmistua suoritusarvojen todellisista muutoksista kyseisessä autoyksilössä.

Mittauspöytäkirjat

Mittauspöytäkirjassa näkyvät seuraavat tiedot:

  • mittauslaitteen merkki malli ja valmistaja
  • olosuhdetiedot
  • mittauspäivämäärä
  • vetopyöräteho
  • häviöteho
  • laskennallinen moottoriteho
  • laskennallinen vääntömomentti
  • ajonopeus
  • moottorin kierrosluku

Tyyppihyväksynnän päästötaso säilyy!

Takaamme että Turbotec-ohjelmointi ei muuta ajoneuvon tyyppihyväksynnän päästötasoa. Ohessa VTT:n testiraportti erään ohjelmointimme päästötasosta.

lataa VTT:n raportti pdf-muodossa